FEATURES OF CONDUCTING LABORATORY WORK ONTECHNICAL DISCIPLINES IN DISTANCE LEARNING FORTRAINING SPECIALISTS IN HIGHER EDUCATION
DOI:
https://doi.org/10.58246/f89hre86Keywords:
distance learning, distance course, principles of distance learning didactics, video materialsAbstract
Kształcenie na odległość – to forma edukacji wykorzystująca technologie komputerowe i telekomunikacyjne, która zapewnia interaktywną interakcję pomiędzy nauczycielami i uczniami na różnych etapach kształcenia oraz samodzielną pracę z materiałami sieci informacyjnej. Taki sposób świadczenia usług edukacyjnych pozwala na naukę w dogodnym czasie i miejscu. Osoba sama wybiera jaki temat lub kierunek chce studiować i jeśli zajdzie taka potrzeba, powtarza przerobiony materiał. Jednak proces zdobywania wykształcenia lub studiowania danego tematu wymaga zaangażowania odpowiednich specjalistów - nauczycieli, trenerów, instruktorów i specjalistów IT, którzy będą mogli wdrożyć plany i pomysły edukacyjne w postaci konkretnego oprogramowania - kursu na odległość.
Cel badania. Przy opracowywaniu i tworzeniu materiałów do nauczania na odległość, realizowanych w ramach kursów kształcenia na odległość, pojawia się problem w umiejętności zademonstrowania, wizualizacji i zapewnienia studentom możliwości samodzielnego powtórzenia w praktyce określonych elementów materiału edukacyjnego. Problem ten może pojawić się także przy rozwoju studiów na odległość z dyscyplin technicznych w celu kształcenia specjalistów w szkołach wyższych. Celem badania jest analiza cech rozwoju i wdrażania studiów na odległość w ramach studiów specjalnych dyscyplin technicznych, które wiążą się z pracą laboratoryjną w szkołach wyższych. Przedmiotem badania jest efektywność świadczenia pracy laboratoryjnej na odległość na studiach specjalnych kierunków technicznych w szkołach wyższych.