THE CULTURAL COMPETENCE OF FUTURE EDUCATORS AS APRECONDITION FOR EFFECTIVE PROFESSIONAL ACTIVITY INMODERN PRESCHOOL EDUCATIONAL INSTITUTIONS
DOI:
https://doi.org/10.58246/a5jkhb80Keywords:
future educators of preschool educational institutions, professional activity, preschool educational institutions, competence approach, professional competence, cultural competenceAbstract
W artykule teoretycznie uzasadniono znaczenie kompetencji kulturowych jako warunku skutecznej działalności zawodowej przyszłych wychowawców w nowoczesnych placówkach edukacji przedszkolnej. Przedstawiono najbardziej trafne definicje zjawiska kompetencji zawodowych (specjalistycznych) przyszłych nauczycieli przedszkolnych. Zauważono, że
w procesie kształcenia w szkołach wyższych przyszli wychowawcy powinni opanować odpowiedni poziom wiedzy zawodowej, umiejętności praktycznych i zdolności, które umożliwią skuteczną działalność zawodową w placówkach edukacji przedszkolnej. Zauważono, że
dzisiejsze wyzwania wymagają specjalistów nowego wykształcenia, którzy w toku swojej działalności zawodowej są w stanie okazywać szacunek i cenić ukraińską kulturę narodową, szanować różnorodność i wielokulturowość w społeczeństwie; wyrażać narodową tożsamość kulturową i wyrażać się twórczo. Oznacza to posiadanie ukształtowanej kompetencji kulturowej, która jest definiowana jako jeden z ważnych składników kompetencji zawodowych. Autor scharakteryzował składniki kompetencji kulturowych.
Downloads
Published
Issue
Section
License
Licencja CC-By - zezwala na kopiowanie, modyfikowanie, rozpowszechnianie, prezentowanie i wykonywanie utworu tylko pod warunkiem podania nazwiska oryginalnego autora. Jest to licencja gwarantująca licencjobiorcy najszersze swobody.